Teória kolektorovej relativity

Autor: Jozef Selep | 7.2.2017 o 9:22 | (upravené 9.2.2017 o 21:38) Karma článku: 3,18 | Prečítané:  745x

Keď Albert Einstein sformuloval na začiatku 20 storočia špeciálnu teóriu relativity a následne v roku 1916 obecnú teóriu relativity akiste netušil, že o 100 rokov neskôr sa bude táto teória na malom Slovensku otriasať v základoch.

Einstein pri formovaní teórie tvrdil, že nič sa nemôže pohybovať rýchlejšie ako svetlo a dokonca ani rýchlosťou svetla.

Súčasné dianie okolo prestavby diaľnice D1 so zrušením kolektorov ale preukazuje trhliny v géniovom myslení. Skupina odborníkov z NDS, z Ministerstva dopravy a množstvo zástupcov samospráv pri zrušení kolektorov rýchlosť svetla prekročili, a to hneď viackrát.

Kým v roku 2013 boli priamo kolektory zadefinované do územného plánu BSK na pokyn NDS, dnes podľa tej istej NDS a aj ostatných dvoch pánov ministrov dopravy (R. Brecely, Á. Érsek)  kolektory v norme pre diaľnicu vôbec neexistujú, navyše dnes kolektory dokonca spôsobujú dopravný kolaps. Rýchlosťou svetla sa pre dotknuté inštitúcie a jej zástupcov kolektory vytratili zo záväznej textovej a grafickej časti územného plánu župy, hoci ich tam aj priemerne sčítaný absolvent základnej školy nájde.

Kým sa v roku 2013 pred návrhom prestavby diaľnice s kolektormi vypracoval dopravný prieskum s ekonomickým posúdením a následne sa v roku 2014 ďalším dopravným posúdením počet kolektorových pruhov v jednom smere odporúčal zväčšiť z 2 na 3 pruhy, pri novej zmene riešenia diaľnice bez kolektorov z decembra 2015 zo strany NDS bola zmena koncepcie riešenia preukázaná na základe vypracovaného dopravného prieskumu z októbra 2016.

Opodstatnenosť diaľničnej križovatky Triblavina z hľadiska verejnoprospešného charakteru v roku 2013 určoval zásadný projekt obchvatu Pezinka smer Slovenský Grob, Chorvátsky Grob, po napojenie na diaľničnú križovatku. V súčasnom návrhu diaľničnej križovatky bez kolektorov dopravnú záťaž tejto regionálnej tepny autor dopravného prieskumu z októbra 2016 Ing. Ľubomír Palčák z nezávislej súkromnej inštitúcie Výskumný ústav dopravný, ktorá má s NDS podpísané lukratívne zmluvy, odrazu vynechal. A to bez ohľadu na fakt, že na túto dopravnú tepnu obyvatelia Pezinka a celej spádovej oblasti, ako aj mesta Svätý Jur roky čakajú. Dnes ani nechýba primátorovi Pezinka (O. Solga), hoci priorita tejto cesty z volebného programu mu zabezpečila kreslo. V zmene volebných programov rýchlosťou svetla však nie je jediný. Kolektory vo svojom volebnom programe mal aj starosta Chorvátskeho Grobu (R. Benčík), no dnes o nich nechce ani počuť.

Pri koletoroch NDS zanovite tvrdí, že nie je v ich kompetenciách riešiť regionálnu dopravu, no zároveň platí, že NDS na pokyn ministra dopravy preberá celú agendu rozšírenia cesty I/61, ktorá v kompetenciách NDS odrazu ako regionálna cesta je, a to bez akýchkoľvek zákonných a legislatívnych úprav. Perličkou celého je, že ešte minulého roku nedokázala NDS adekvátne zabezpečiť prepoj medzi diaľničnou križovatkou Triblavina a dotknutou cestou I/61, samotné napojenie na miesto mimoúrovňovej križovatky dokázali zabezpečiť dlhodobo iba dočasnou svetelnou signalizáciou.

Nie menej zaujímavý je aj fakt, že v lete 2016 sa samotná cesta I/61 prestavovala z dôvodu novej križovatky pre napojenie logistického parku „Farná“ a to v profile súčasnej dvojpruhovej cesty s priamym rizikom jej nedostatočnej kapacity oproti záverom z dopravno-kapacitného posúdenia a s problematickými ľavými odbočeniami v čase špičky. Natíska sa otázka, čo v tom období robili všetci kompetentní a prečo ponechali postaviť novú križovatku v profile súčasnej dvojpruhovej cesty.

Schopnosť prekročiť rýchlosť svetla mal aj developer Starland z dotknutého územia križovatky Triblavina, ktorý na začiatku decembra 2016 verejne sprístupnil v multifunkčnom areáli v Šamoríne 3D model svojho projektu PARK CITY s obytným súborom 20 tisícového sídliska (podľa Generelu kanalizácie obce Chorvátsky Grob), logistickými halami, vedecko-výskumným centrom, ktoré odprezentoval vo verzii diaľnice bez kolektorov v čase, kedy neexistovalo (pozn. do dnešného dňa neexistuje) žiadne záväzné stanovisko ani vydané stavebné povolenie pre zmenu stavby pred dokončením pre diaľničnú križovatku Triblavina bez kolektorov.

Uvedená informácia vychádzala z nesprávneho vyhodnotenia modelu a za túto časť sa spoločnosti Starland Holding a.s. verejne ospravedlňujem.

Vystavený model z decembra 2016 plne prezentuje dopravné vstupy nového dopravného posúdenia diaľničnej križovatky Triblavina bez kolektorov z októbra 2016, ktorými v súčasnosti NDS a Ministerstvo dopravy zdôvodňujú nepotrebnosť kolektorov. Ak je v záujme štátu budovať nadradenú dopravnú sieť, ako najzákladnejšiu dopravnú tepnu pre významných developerov, táto križovatka a zmena riešenia diaľnice D1 tento plán splnila. Súčasní obyvatelia a ich dennodenné problémy s dopravou zostali v tomto prípade bokom.

Z uvedeného vyplýva, že sa pán Einstein pri formovaní teórie relativity pomýlil. Relatívnym pojmom dnešnej doby už nie je čas, ale sľuby a konanie politikov, ktoré s plynúcim časom nakoniec znamenajú, že fyzikálna podstata pozorovaného javu a konečného dopadu nebude pre všetkých rovnaká.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Starosta Raslavíc Marek Rakoš dokázal za dva roky vybudovať 80 pracovných miest pre sociálne slabé skupiny.

DOMOV

Kaliňák prečkáva Plavčana v zahraničí, dosiaľ šlo o jeho hlavu

Minister vnútra je už dlhšie na dovolenke.


Už ste čítali?