reklama

Schizofrénia NDS na 12 km

Výstavba diaľnic v celej epoche vývoja na Slovensku doposiaľ nenarazila na tak markantné rozkoly v názoroch a postojoch odbornej a laickej verejnosti, nesúladov orgánov štátnej správy a samospráv, ako sa deje v súčasnosti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Na každý úsek novej pripravovanej alebo realizovanej diaľnice existuje po väčšine aspoň jedna petícia s masívnym nesúhlasom obyvateľov dotknutých regiónov (Prešov, Kysuce, Triblavina, obchvat Bratislavy) voči konaniam/nekonaniam, návrhom alebo následným zmenovým riešeniam, voči neúmerným zásahom do biotopov. Navyše s množstvom rozporuplných stanovísk štátnych orgánov, organizácií a samospráv s jediným spoločným menovateľom - NDS.

Rozporuplnosť prerástla dnes už do stavu, kedy samotní diaľničiari uplatňujú pri dvoch rôznych stavbách odlišný uhol pohľadu a argumentov, ako sme svedkami pri diaľničných križovatkách Triblavina a Blatné.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dňa 22.11.2016 vydalo Ministerstvo vnútra SR, Prezídium Policajného zboru, Odbor dopravnej polície (ďalej len „MV SR PPZ ODP“) zamietavé stanovisko č. PPZ-ODP2-48-281/2016 k projektovej dokumentácii dočasného dopravného značenia pre diaľnicu D1 v úseku Senec – Blatné, križovatka Blatné. V odôvodnení nesúhlasu „MV SR PPZ ODP“ bola požiadavka pre zvýšenie bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky zachovať v každom smere na diaľnici tri jazdné pruhy pri vykonávaní prác.

K uvedenému stanovisku vypracovala NDS odpoveď zo dňa 14.12.2016, v ktorej sa odvolávala na nasledovnú argumentáciu:

- Križovatka Blatné je vo výstavbe v zmysle Zmluvných podmienok na výstavbu pre stavebné a inžinierske diela (červená kniha – FIDIC), kde Zhotoviteľ stavby realizuje stavbu podľa odsúhlasenej dokumentácie v zmysle právoplatného stavebného povolenia,

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- Nebude možné pokračovať v stavebných prácach a bude potrebné zabezpečiť novú dokumentáciu, uskutočniť súvisiace legislatívne procesy novej zmeny stavby pred dokončením, vrátane posudzovania vplyvov na životné prostredie, čo bude predstavovať ODSUN TERMÍNU UKONČENIA VÝSTAVBY križovatky Blatné,

- Zhotoviteľ nemôže pokračovať v stavebných prácach v zmysle vecného a finančného harmonogramu,

- Vynútené nové majetkoprávne vysporiadania a ďalšie finančné a technické opatrenia nad rámec Zmluvy o dielo uzavretej so zhotoviteľom stavby,

- Výstavba, ako aj harmonogram výstavby križovatky Blatné sú intenzívne sledované širokou verejnosťou, ako aj občianskym združením Križovatka Blatné a každý posun termínu ukončenia je medializovaný.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Diaľničiari vo svojom stanovisku pre diaľničnú križovatku Blatné plne prebrali argumentáciu aktivistov ku diaľničnej križovatke Triblavina, pri ktorej ale uplatňovanie všetkých uvedených dôvodov a dopadov priamo potierajú. Navyše sa samotní aktivisti, ktorí od začiatku pre diaľničnú križovatku Triblavina nechcú nič iné, ako výstavbu podľa povolení s dodržaním časových termínov výstavby podľa zmluvy, dostávajú do tvrdých atakov a obviňovaní za sklzy vo výstavbe. Tieto ataky si osvojil aj najväčší developer v okolí diaľničnej križovatky Triblavina spol. Starland, ktorá na FB Chorvátsky Grob – občianska komunita dňa 09.02.2017 uviedla k mojej osobe a aktivistom za OZ Triblavina nasledovný odkaz :

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Vďaka ľudom ako ste Vy a OZ Triblavina sa nestihla stavebná sezóna a mešká dokončenie diaľničnej križovatky Triblavina na ktorú zúfalo čaká 120 000 ľudí v regióne.“

Samotné stanovisko „MV SR PPZ ODP“ zo dňa 22.11.2016 ku diaľničnej križovatke Blatné ohľadom zachovania troch jazdných pruhov v každom smere na diaľnici pri vykonávaní prác pre zvýšenie bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky iba potvrdzuje, akú logiku a zdôvodnenie mali mať priľahlé obslužné komunikácie popri diaľnici t.j. kolektory na celej trase od Bratislavy do Trnavy.

Dianie okolo diaľnic neutíchne pokiaľ budú mať ľudia právo, ochotu a silu za seba a svoj región bojovať, a to nie len so štátnym aparátom. Je iba na nás, aký tlak vyvinieme na tých, ktorí si pre rôzne stavby a úseky diaľnic vyberajú vhodnú argumentáciu, ktorá ale následne zlyháva na preukázaní faktov.

Jozef Selep

Jozef Selep

Bloger 
  • Počet článkov:  34
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som aktívny obyvateľ v obci Chorvátsky Grob. Považujem za nutné mať a prejaviť vlastný názor pri poznaní názoru a konaní druhých, na základe čoho môžem následne eliminovať vlastnú neznalosť a ospravedlňovať moje omyly, ako aj neznalosť a omyly druhých. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu