NDS – iba PR a Potemkinove cesty na papieri nestačia !

Autor: Jozef Selep | 6.4.2017 o 23:37 | Karma článku: 4,23 | Prečítané:  1038x

Ako sme sa na Račaweb.sk v článku „Tiež sa v tom strácate?“ dozvedeli, sme skupina „kváziaktivistov“ a klamárov s politickým pozadím, ktorí svojim protestom v čase dopravnej špičky terorizujú ostatných NEZAINTERESOVANÝCH vodičov.

A to všetko iba kvôli akýmsi spásonosným kolektorom.

Milí vodiči, predovšetkým vám, ktorých sme v utorok dňa 04.04.2017 obmedzili v beztak dlhodobo kolabujúcej cestnej premávke na starej Seneckej ceste sa týmto ospravedlňujeme. Náš dôvod, ako aj dôvod desiatky ostatných účastníkov na tejto akcii a stoviek účastníkov na Kysuciach a Prešove pri blokádach ciest bol ale absolútne pragmatický – my všetci, vrátane vás, sme zainteresovaní!

My všetci stojíme dennodenne v tých istých kolónach a zažívame to isté obmedzovanie, ktoré ale zmenené plány ministerstva dopravy a NDS nezlepšia, práve naopak.  

Tento týždeň sa objavila aktualizovaná verzia návrhu Národnej diaľničnej spoločnosti, ktorá ukázala, ako chce do roku 2020(!!!) vyriešiť kolabujúcu dopravu na východnom príjazde do Bratislavy s prepojením na nultý obchvat, s posilnením starej Seneckej cesty a priľahlých regionálnych ciest (Pezinok, Vajnory, Slovenský Grob, Chorvátsky Grob, Ivanka pri Dunaji, Bernolákovo ..).

Podľa NDS obyvatelia bratislavského regiónu získajú do roku 2020 šesť nových priamych napojení na diaľnicu na výjazde z Bratislavy smerom na Senec. Dnes je pritom preukázateľné, že :

  • križovatka Ivanka sever (D1/D4) bude mať pre regionálnu cestnú sieť nulovú obslužnosť – prepája dve diaľnice,
  • križovatka Ivanka západ (D4) bude NEÚPLNOU križovatkou s obmedzenými napojeniami – na križovatku sa dostanete len zo strany Ivanky pri Dunaji,
  • rovnako tak križovatka Vajnory bude NEÚPLNOU križovatkou s obmedzenými napojeniami,
  • križovatka Triblavina NEMÁ REÁLNE ZABEZPEČENÉ ŽIADNE PREPOJENIE S CESTNOU SIEŤOU, čiže ani napojenie na Seneckú cestu. Chýba asi 150 m, ktoré nie je vykúpených a ani naprojektovaných. A nebude to náhoda. Všetci sme vazalmi až do doby, kým Starland predá svoje pozemky, čo môže znamenať aj ďalších 15 rokov,
  • navyše križovatky Senec a Blatné sú pomerne vzdialené od najexponovanejšej časti masívnej výstavby logistických parkov a 35 tisícového sídliska na Triblavine.

Výstavba nových križovatiek pre motoristov priľahlých obcí pri Bratislave regionálnu dopravu nezlepší. Naopak platí, že zrušenie kolektorov na úseku od Zlatých pieskov po nadjazd medzi Chorvátskym Grobom a Bernolákovom so zrušením dvoch priamych napojení znamená ponechanie regionálnej dopravy bez zlepšenia v pokračujúcich kolónach. Kolektory navyše na tomto úseku nijakým spôsobom neznásobovali dopravnú záťaž na diaľnici, ale ju diverzifikovali. V prípade jedinej diaľničnej križovatky Triblavina, pre ktorú ale ZATIAĽ ANI NEEXISTUJÚ REÁLNE NAPOJENIA, to bude v prípade napojenia Seneckej cesty a obchvatu Pezinka znamenať pre diaľnicu dopravný lievik. 

V tomto si treba uvedomiť jeden preukázateľný extrém medzi dopravnou prognózou diaľničiarov a realitou. V ostatnom dopravnom posudku, ktorý dala NDS vypracovať pre dodatočné legalizovanie diaľnice, ako 4 pruh bez kolektorov, nie je pre križovatku Triblavina započítaná dopravná záťaž z obchvatu Pezinka a pre sídlisko Starland bola započítaná dopravná záťaž len 14 tisíc obyvateľov. Podľa stanoviska predsedu predstavenstva p. Tahotného v Hospodárskych novinách zo dňa 31.03.2017 sa v tejto zóne do 20 rokov uvažuje s počtom 30 až 35 tisíc obyvateľov !!! (a to s pridaním záťaže naviac od dopravnej obsluhy a návštevníkov).

Otázka samotného rozširovania diaľnice na 4 pruh bez kolektorov má tiež zásadnú slabinu – neexistujúce relevantné dopravné posúdenie. Tie, ktoré existujú, sa jasným spôsobom vyjadrujú za kolektory. Posledné stanovisko od projekčnej spoločnosti Amberg k zmene koncepcie dokonca konštatuje nutnosť trojpruhových kolektorov (už nestačia 2-pruhy) z dôvodu exponencionálneho nárastu regionálnej dopravy. Postavenie diaľničnej križovatky Triblavina bez kolektorov a tiež križovania D1 a D4 bez kolektorov znamená definitívnu nemožnosť realizovania kolektorov dodatočne, nie ako dnes NDS prezentuje.

Rozšírenej starej Seneckej cesty

NDS už odštartovala prípravu rozšírenia starej seneckej cesty. Úsek pôvodnej cesty I/61 Bratislava – Senec v dĺžke 13,8 km sa rozšíri z dvoch na štyri jazdné pruhy. Reálne  k dnešnému dňu pritom neexistuje ANI prepojenie súčasnej dvojpruhovej cesty I/61 na diaľničnú križovatku Triblavina, na čo aktivisti už viac ako rok upozorňujú. Problémom je aj zabezpečenie samotného mimoúrovňového križovania, ktoré je a aj po roku 2020 v listoch od NDS zabezpečené iba úrovňovou svetelnou križovatkou, ktorá spôsobí na tejto ceste ďalšie zdržanie. Je pritom potrebné brať na zreteľ, že rozšírenie starej Seneckej cesty sa do roku 2020 určite neudeje.

Reálne sa tak stane NAJSKÔR o 7 až 10 rokov. EIA, ktorá bola v roku 2007 ukončená, má platnosť len 7 rokov. Nie sú výkúpené pozemky. Neexistuje projekt pre územné rozhodnutie a nie je vydané územné rozhodnutie. Neexistuje projekt pre stavebné povolenie a nie je vydané stavebné povolenie. Skutočným cieľom deklarovania rozšírenia Seneckej cesty na štvorpruh je len zalepenie očí verejnosti a uchlácholenie emócií do dokončenia križovatky Trilavina. Potom utíchne všetko ....

V rozširovaní starej Seneckej cesty samotnou NDS nastáva PRIAMY ROZPOR vo viacerých tvrdeniach predstaviteľov NDS a ministerstva, ktoré sa podľa potreby vhodne používajú, ako sa v danej situácii a pre upratanie tlaku verejnosti hodí.

Na jednej strane kolektory alebo iné komunikácie mimo diaľnice neprislúchajú NDS, pričom k výstavbe kolektorov sa samotná NDS zaviazala v Zmluve o spolupráci medzi MDV SR a BSK, no na strane druhej NDS prebrala do svojej pôsobnosti rozhodnutím ministra dopravy Seneckú cestu. V relácii „Správy a komentáre“ zo dňa 04.04.2017 o 22:00 zaznela z úst p. Petra Gandela, poradcu generálneho riaditeľa NDS informácia, citujem:

„Zákon o Národnej diaľničnej spoločnosti hovorí, že Národná diaľničná spoločnosť je zriadená na to, aby realizovala diaľničný program vlády. Dostáva rozpočtové prostriedky, ktoré sú účelovo viazané. My nemáme ani jedno euro, ani jeden cent, ktorý by sme mohli investovať mimo diaľničného programu“.

Je potom na mieste otázka, prečo vláda SR zmenila diaľničný program a prečo v prípade jednej cesty mimo diaľnice je možné prostriedky použiť a v prípade iných už nie. Táto odpoveď by určite zaujímala aj aktivistov z Kysúc.

Najbližšie roky prinesú dopravný kolaps

Prečo? Pretože na Seneckú cestu odvedú celú dopravnú záťaž, ktorú mali znášať kolektory :

  • počas výstavby križovatky Blatné,
  • počas výstavby križovatky Triblavina,
  • počas odstavenia celého úseku diaľnice D1 (!!!) kvôli križovaniu s D4,
  • pri výstavbe D4.

Kolektory mali tiež eliminovať a riešiť podobné prípady, aký sa udial minulý piatok, kedy kvôli jednému kamiónu zostala zablokovaná polovica Bratislavského kraja.

Zmena koncepcie riešenia diaľnice zo strany ministerstva dopravy a NDS pre regionálnu dopravu riešenie neprináša. Navyše je v preukázateľnom rozpore so zákonmi slovenskej republiky ako štátom riadená čierna stavba! Určite táto koncepcia dopravu do roku 2020 nevylepší. Samotný čas ukáže pravdu, ale my priatelia motoristi sa potom nesťažujme, že sme stále v nekončiacich kolónach.

Možno si potom poviete, že tí aktivisti to predsa hovorili, ale zmeniť to už nebude možné, lebo dnes, keď je podstatný váš postoj, ostávate v skupine NEZAINTERESOVANÝCH ....

S úctou členovia OZ Triblavina

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

HZDS je späť v RTVS, zárez Kaliňáka a leto vo Volkswagene (Schutzov týždeň)

Ak Macron predsa len uspeje, zmení celú Európu.

SVET

Aké sú tváre budúceho kráľa Saudskej Arábie

Strojca vraždenia v Jemene aj modernizátor.

KOMENTÁRE

Je smutné, že moje precitnutie trvalo tak dlho

Zhltol som Váhostav, Čistý deň, Evku, Bašternáka, Kočnera.


Už ste čítali?