Treba si konečne priznať, že za všetkým negatívnym, za všetkými neúspechmi a zdržaniami v tomto štáte sú akýkoľvek aktivisti. A to nielen v doprave, ale aj v stagnujúcom zdravotníctve z dôvodu nespokojných sestier a lekárov, za dlhom VŠZP sú zhýčkaní pacienti aktívne stojaci v radách na všetko, za upadajúcim školstvom sú aktívne útočiaci učitelia, za kauzu ministra Kaliňáka a jeho prepojení sú zodpovední aktívni novinári a samotný minister Plavčan v krajne neúnosnej situácii odstúpi pre bezdôvodnú aktivitu nespokojných vedcov k prideľovaniu eurofondov, ktorí iba nepochopili svoju zodpovednosť za stav vedy.
Preto ani NDS nemôže za to, že diaľničná križovatka Triblavina, ktorá mala byť už dnes dávno hotová, sa po rokoch plánovaní, posudzovaní, projektovaní, zapracovaní a odsúhlasovaní zmien územných plánov, po úspešnom obstarávaní a konečnom spustení výstavby s enormným množstvom zúčastnených ľudí v jednotlivých procesoch pod záštitou tej samej organizácie s množstvom externých odborníkov, radcov, odrazu jediným rozhodnutím jediného človeka zo dňa na deň pozastavila. Bez ohľadu na stratený čas a vynaložené verejné peniaze. Ako uviedla hovorkyňa NDS v tejto súvislosti, p. Michalová "Pre nevyhnutnosť rozšírenia diaľnice z troch na štyri pruhy v jednom jazdnom smere kolektory vedené popri diaľnici samé o sebe nepredstavujú efektívne riešenie, keďže by sa všetky pruhy zbiehali v jednom bode na vstupe, respektíve výstupe z mesta." Napadá mi pri tomto stanovisku film Pelíšky s povestnou vetou : „Kde soudruzi udělali chybu??“
Určite NDS nemôže ani za to, že pre predloženú zmenu diaľničnej križovatky Triblavina pri prvom pokuse v decembri 2015 nedokázala predložiť jediný relevantný dopravný prieskum, ktorý by jej krok potvrdil.
NDS nemôže ani za stav, že ich dodatočne spracovaný dopravný prieskum pre zmenu riešenia nevychádza z územných plánov župy a priľahlých obcí, lebo sa pre model tieto čísla nehodia.
NDS nemôže ani za to, že STN pojem kolektory nepozná, hoci na iných úsekoch tá istá NDS o riešení s kolektormi priamo hovorí.
NDS zo zákona nemôže okrem diaľnic stavať nijaké iné cesty, lebo to nemá v kompetencii a tak kolektory ani pri najlepšej vôli nepostaví, no v pohode zabezpečí rozšírenie Seneckej cesty, ako cesty I.triedy na štvorpruh. Lebo to už v pohode je, aj keď v absolútnom nedohľadne.
V súčasnosti NDS zrealizovala diaľničnú križovatku Blatné, no určite nemôže za to, že napriek verejnému deklarovaniu rozširovania diaľnice po Senec na osem pruhov, po štyri v každom smere, sa napojenie križovatky Blatné na diaľnicu ponechalo na súčasnom profile 3+3. Jasné, že bude logické tento úsek opäť po čase zablokovať prestavbou, ak vôbec a iba časom NDS zmení „odborný“ názor ako obyčajne.
NDS sa ohradzuje k negatívnemu stanovisku BSK k zmene riešenia diaľničnej križovatky zmluvou o spolupráci. Vytýka jej neplnenie povinností, pritom samotná NDS a ministerstvo dopravy ju nepostavením kolektorov absolútne porušili.
Chyby ale určite nehľadajte v NDS. Vinní sú aktivisti, lebo v súlade so zákonom a svojimi dennodennými skúsenosťami s dopravou neostali ľahostajní.
Doprava a život na Slovensku pôjde ešte dlho doľava, kým ľudia pochopia, že nikto im nemôže sľúbiť a vziať viac, ako súčasná garnitúra ľavičiarov so sociálnym cítením za 60 eur. Zároveň, ak sa spoločnosť nespamätá a ľudia zostanú ako čakatelia, žezlo preberú radikáli, čo bude ešte horšie, lebo oni aktivistov zrušia úplne.